Relacja z rekordowego hackathonu BeHealthy2! | PJATK w Gdańsku

Relacja z rekordowego hackathonu BeHealthy2!



15.04.2019, 18:25

W niedzielę zakończyła się druga edycja hackathonu BeHealthy. Frekwencja dopisała: udział wzięło dwukrotnie więcej uczestników niż w ubiegłym roku! Przy prawie 100 uczestnikach BeHealthy znajduje się w ogólnopolskiej czołówce tego typu wydarzeń. Celem było stworzenie aplikacji, która wspiera zdrowy tryb życia. Uczestnicy ścigali się z czasem, kawa lała się hektolitrami, a nocne godziny pobudzały kreatywność. Do zespołowej rywalizacji stanęli zarówno profesjonaliści i hackathonowi wyjadacze jak również pełni zapału amatorzy. Oprócz umiejętności programistycznych liczyło się nieszablonowe podejście. Aplikacje musiały być też innowacyjne oraz przyjazne dla docelowych użytkowników.

 

I miejsce zdobyła drużyna qc-labs.pl, która stworzyła matę na krzesło do korekcji postawy. Mata te przeznaczona jest szczególnie dla osób spędzających większość czasu pracy przy biurku (patrz: programiści). 12 sensorów zbiera informacje o ułożeniu ciała i wykrywa wady pozycji, po czym przekazuje te informacje do użytkownika z sugestiami korekty.

II miejsce powędrowało do drużyny MAIA, która opracowała spersonalizowanego asystenta głosowego. Można zadać mu pytanie związane ze zdrowiem, a on odnajdzie za nas odpowiedź w internecie. Takie rozwiązanie przysłuży się np. seniorom.

III miejsce zajął zespół BlastHack. Ich wtyczka do przeglądarki analizowała kontekst czytanych przez użytkownika artykułów i oglądanych przez niego filmów i oceniała je według stopnia pozytywności. Gdy ilość przeczytanych przez użytkownika negatywnych artykułów była zbyt duża, wtyczka sugerowała bardziej pozytywne treści. Zbilansowanie treści ma służyć poprawie naszego psychicznego samopoczucia.

Słonie w Pontonie otrzymały wyróżnienie za oparty na sieci neuronowej analizator masy mięśniowej, który swoje analizy przeprowadzał jedynie na podstawie zdjęć.

Drugie wyróżnienie przyznano drużynie Lazy Sloth, która stworzyła aplikację motywującą do biegania.  Pobierając dane z innej, popularnej aplikacji dla biegaczy (Endomondo) tworzy na trasie biegu wirtualny ogród sadząc w nim drzewa i kwiaty. Im trasa bardziej uczęszczana przez użytkownika, tym piękniej rozkwita ogród. Na mniej “wybieganych” obszarach rośliny stopniowo więdną.

 

Organizatorami hackathonu było nasze Koło Naukowe Hash Code oraz firma IHS Markit z siedzibą w Gdańsku.

 

Poniżej fotorelacja z tego wydarzenia. Część zdjęć udostępniona dzięki uprzejmości IHS Markit.

Hackthon BeHealthy2 PJATK Hackthon BeHealthy2 PJATK Hackthon BeHealthy2 PJATK Hackthon BeHealthy2 PJATK Hackthon BeHealthy2 PJATK Hackthon BeHealthy2 PJATK Hackthon BeHealthy2 PJATK  Hackthon BeHealthy2 PJATK Hackathon BeHealthy 2 PJATK Hackathon BeHealthy 2 PJATK Hackathon BeHealthy 2 PJATK Hackathon BeHealthy 2 PJATK Hackathon BeHealthy 2 PJATK Hackathon BeHealthy 2 PJATK Hackathon BeHealthy 2 PJATK Hackathon BeHealthy 2 PJATK Hackathon BeHealthy 2 PJATK Hackathon BeHealthy 2 PJATK Hackathon BeHealthy 2 PJATK Hackathon BeHealthy 2 PJATK Hackathon BeHealthy 2 PJATK Hackathon BeHealthy 2 PJATK

Hackathon BeHealthy 2 PJATK

 

YABC2013

Rekrutacja WSNM 2016

Informacje bieżące

Kurs Japońskiego

CISCO

  • © 2019 PJATK - Wydział Informatyki i Wydział Sztuki Nowych Mediów :: ul. Brzegi 55, tel. 0-58 683 59 75 :: współpraca: bank zdjęć Pixmac.pl