Relacja z udziału PJATK w Gdynia Game Festival | PJATK w Gdańsku

Relacja z udziału PJATK w Gdynia Game Festival



22.12.2015, 14:54

PJATK_LogoRelacja z udziału PJATK w Gdynia Game Festival 

W dniach 11-13 grudnia w Parku Naukowo- Technologicznym w Gdyni miało miejsce wydarzenie Gdynia Game Festival. Wśród licznych wystawców i prelegentów znalazła się również nasza Uczelnia i nasi Studenci.

Przez 3 dni wydarzenia w godzinach od 10:00 do 17:00 Członkowie Koła Level 0 z pomocą pracowników PJATK poprowadzili warsztaty dla grupy 24 osób z zakresu Tworzenia Gier Komputerowych. Podczas warsztatów uczestnicy uczyli się jak od początku projektować i stworzyć własną grę, co w efekcie zaowocowało stworzeniem gry – Ostatni Samuraj. Program warsztatów obejmował: Blender, podstawy grafiki 3D i animacji w programie Autodesk Maya, a także obsługę silnika Unity 5: interfejs, edytor terenu, level design (kamery, światła, skybox), systemy cząsteczkowe, animacje Mecanim, NGUI). Uczestnicy poznali również podstawy programowania obiektowego oraz tworzyli skrypty do gry w języku C#.

Prowadzący warsztaty:

  • Adrian Standowicz – student Wydziału Informatyki
  • Szymon Migowski – student Wydziału Informatyki
  • Paweł Kalitowski – student Wydziału Informatyki
  • Krzysztof Gradowski – student Wydziału Sztuki Nowych Mediów
  • Yevhenii Kravchuk – student Wydziału Informatyki
  • Łukasz Strach – pracownik PJATK

Warsztaty wśród uczestników cieszyły się ogromnym uznaniem, z czego się niezmiernie cieszymy i gratulujemy Członkom Koła Level 0. Przy okazji przypominamy o możliwości dołączenia do Koła Level 0 – spotkania Koła w piątki w godz. 18:00 – 20:00.

Ponadto podczas wydarzenia zostały wygłoszone dwa wykłady studentów i absolwentów PJATK w Gdańsku.

Pierwszy wykład wygłosiła studentka Wydziału Informatyki PJATK w Gdańsku. Studentka podczas GGF prezentowała realizowany przez Jej grupę projekt dyplomowy o nazwie AUSI Autism Simulator. Jest to gra, która ma na celu ukazanie graczowi sposobu w jaki odbiera świat i docierające ze środowiska bodźce osoba z autyzmem. Prezentacja, jak i sam projekt cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród słuchaczy.

Drugi wykład prowadzony był przez dwójkę Absolwentów Wydziału Sztuki Nowych Mediów – Panią Martę Szymańską i Pana Arkadiusza Burczyka, a także współpracującego z Nimi – Pana Oktawiana Wasilewskiego. Absolwenci zaprezentowali grę, którą stworzyli w ramach pracy dyplomowej kończąc studia na kierunku Grafika. Gra nosi nazwę The Shattering.

The Shattering to utrzymana w konwencji horroru gra akcji, z widokiem z perspektywy pierwszej osoby, znajdującej się w białych i hermetycznych pomieszczeniach swojego własnego snu, której celem jest przetrwanie i znalezienie wyjścia z gry. W trakcie rozgrywki, która nastawiona jest na eksplorację otoczenia, znajdujemy szczątkowe informacje dotyczące naszej postaci, ujawniając tym istotę otoczenia, które zmienia się wraz z świadomością bohatera. Grą po części kieruje również narrator, który występuje w formie komentarza do nas samych, z początku w postaci głosu lekarza, później tekstów na ścianie. Napisy te mogą pomagać bądź wprowadzać bohatera w błąd, jego spostrzegawczość oraz zdobyta wiedza pozwolą mu oddzielić prawdę od kłamstwa. Wyzwaniem stanowi zatem uporczywe doszukiwanie się prawdy i wywalczenie drogi wyjścia – obudzenie się z koszmaru i wyjaśnienie sobie dlaczego się w nim znalazłem. Gra nawiązuje bezpośrednio do traumy oraz metod jej leczenia, jako że główny bohater wypiera się prawdy i popada w szaleństwo własnych kłamstw.  Więcej informacji na stronie: http://supersexysoftware.com/pl.html

Dodatkowo podczas GGF odbyły się krótkie prezentacje studentów Wydziału Informatyki, którzy przedstawiali tworzone przez siebie gry w ramach projektu dyplomowego.

Poza prelekcjami i warsztatami w wolnych chwilach można było odwiedzić stoisko Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, przy którym Pan Paweł Rudzki – Specjalista ds. marketingu i główny organizator udziału PJATK podczas GGF – udzielał informacji nt. studiów.

 

Dziękujemy naszym studentom, absolwentom i pracownikom za współpracę i życzymy powodzenia w realizacji Ich gier.

 

ggf1ggf11ggf6ggf5 ggf4 ggf3 ggd2ggf7kQDGF6QDSC_0184 WP_20151213_10_34_25_Pro ggf8 ggf10 20151213_154728

 

 

 

YABC2013

Rekrutacja WSNM 2016

Informacje bieżące

Biuro Karier

Facebook

  • © 2017 PJATK - Wydział Informatyki i Wydział Sztuki Nowych Mediów :: ul. Brzegi 55, tel. 0-58 683 59 75 :: współpraca: bank zdjęć Pixmac.pl