Rekrutacja – Wydział Sztuki Nowych Mediów | PJATK w Gdańsku

Temat zadania obowiązkowego – rekrutacja na Grafikę 2017/18



22.06.2017, 17:38

paint_palette_9Jednym z elementów rekrutacji na Grafikę jest przedstawienie podczas rozmowy kwalifikacyjnej pracy na zadany wcześniej temat.

W roku 2017 obowiązującym tematem jest:
Kompozycja ilustracyjna w formacie 50×50 cm, zbudowana WYŁĄCZNIE z 4 elementów znaczących:

  • CZŁOWIEK,
  • WÓZEK (może być również inny niż dziecięcy),
  • KWIAT,
  • CHMURA/CHMURY

Podane 4 elementy należy tak zakomponować na płaszczyźnie kwadratu by tworzyły logiczny układ przestrzeni i narracji plastycznej. Technika realizacji dowolna, prezentacja w postaci wydruku 50×50 cm lub oryginału własnoręcznie wykonanej ilustracji 1:1.
Kandydaci powinni być przygotowani do krótkiej rozmowy na temat wykonanych zadań. Dlaczego praca wygląda tak, a nie inaczej? Co autor chciał wyrazić komponując przekaz w określony sposób? Jak zmieniłaby się wymowa przekazu, gdyby usunąć lub dodać jakiś fragment?

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci będą mogli także przedstawiać swoje zainteresowania artystyczne. Temat rozmowy może obejmować zakres kultury, literatury, teatru i ogólnie pojętej sztuki. Premiowane będą: kreatywność, otwarte podejście do świata, swoboda wypowiedzi i pozytywne nastawienie.

Kolejnym elementem Rozmowy Kwalifikacyjnej jest przedstawiana przez Kandydata teczka (portfolio), w skład której wchodzą prace własne. Premiowana będzie wszechstronność oraz pokazywanie własnych pasji i zainteresowań artystycznych. Przykładowe portfolio może zawierać prace z:

  • malarstwa – w dowolnej technice
  • rysunku – w dowolnej technice
  • fotografii - klasycznej lub cyfrowej, możliwe także retusze cyfrowe
  • grafiki komputerowej - w dowolnej technice (np. rendering, sceny 3D, strony internetowe, animacje itp.)
  • realizacje poligraficzne (np. druki reklamowe, wizytówki, elementy identyfikacji wizualnej itp.)
  • prace z innych dziedzin związanych z pojęciem „plastyka” będą dodatkowym atutem.

Portfolio nie musi zawierać wszystkich tych rodzajów twórczości, ale im bardziej jest ono wszechstronne – tym lepiej. Wskazane by było, aby minimum ok. 10 prac było wykonanych za pomocą technik manualnych (ręcznie, bez użycia technik cyfrowych)

Limit górny liczby prac nie jest wyznaczony – zachęcamy jednak do możliwie szerokiego pokazania swojej twórczości. Nie wymagamy też prezentacji próbek wszystkich powyżej wskazanych obszarów, choć oczywiście im szerszy jest prezentowanych wachlarz technik, tym lepiej.

YABC2013

Rekrutacja WSNM 2016

Informacje bieżące

Kursy Linux LPI

Kurs Japońskiego

  • © 2017 PJATK - Wydział Informatyki i Wydział Sztuki Nowych Mediów :: ul. Brzegi 55, tel. 0-58 683 59 75 :: współpraca: bank zdjęć Pixmac.pl